2016. február 4.

Tea blog - TWININGS EARL GREY

Jöjjön hát a teák teája, az Earl Grey a TWININGS- től!! Imádom ezt a teát, legnagyobb kedvencem a legelső korty óta. Dicsőítő szavak jönnek a blogger-től eme angol teát illetően.
Ezzel a teával kint, Londonban találkoztam, noha itthon is lehet kapni TWININGS teákat, de azok a régebbi változatok de azokat is kifogom majd vesézni alaposan.

Mit ír a doboza? 

Amint látod kedves olvasó übercukkerszuperjó a doboza!!! Ilyen doboz mellett kétlem, hogy elsétálnál a boltban. Igényes és szép. 100 darab teazsák van benne, szóval tartalmasabb, mint amiket idáig bemutattam, noha nem véletlen! Tényleg ez a legjobb tea a világon!!
Ahogy forgatom a dobozt, már az oldalán találtam egy érdekességet. TWININGS tea vásárlásánál a bevételből támogatják Dardzsilling ( India) faluinak víztisztítását, továbbá Jünnan (Kína) fejlődő tea régióiban javítják az életkörülményeket anyák és babáik számára és még itt nincs vége, Asszám (Észak-keleti indiai állam) tea közösségében segítik az egészséges táplálkozást.
Tovább forgatva a dobozt, fény derül az igazságra, hogy ez a tea miért jobb, mint a többi Earl Grey, lásd pl: Sir Morton Earl Grey tea. Az összetevőkben!! Jelen esetben csak egyről, méghozzá a citromról beszélünk. Teazsákunk már eleve tartalmazza, ezért aromásabb, illatosabb , mint a Morton féle, amiből ugye hiányzik a citrom. Bergamott, nem meglepő, Earl Greyről beszélünk :D
Kisebb leírást is találtam, hogy ez a teát hogyan is kell inni. Két percig áztassuk a bögrénkben vagy csészénkben a filtert, aki erősebben szereti, az három percig. Adjunk hozzá egy " csurrantásnyi " na jó, legyen "cseppnyi" tejet vagy csak egyszerűen fogyasszuk magában.

Első korty

Bár le van írva, hogyan idd, mégsem úgy iszom, hanem citrommal és mézzel. Ha behunyod a szemed és úgy kóstolod meg, az első a citrusos bergamott íz lesz, majd egy másodperces kihagyás, mert csak az ízre fókuszálsz. Earl Grey-t ittam már magában is, úgyis hasonlóan élvezhető, de mivel én édesszájú vagyok, muszáj bele valami cukor vagy méz. Angol háztartásokban legtöbbször tejjel isszák, bár nekem is elakarták készíteni egyszer, mégis elmaradt, sajnos. De ami késik, az nem múlik, elkészítem tejesen is hamarosan!

Illat

Citrusos - aromás - saját magát kívántató illata van, ami már már azt követeli meg, hogy idd és idd!

Ár

Londonból kaptam Karácsonyra. Itthon sajnos nem lehet kapni. Kinti ára kb két font és három font között lehet.

Megéri megvenni?

Abszolút. Ez a teák teája, kár lenne kihagynod!Részemről 5 ***** tea :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése